Karakterin Mouseu Takip Ettiği Basit Bir Oyun
Arkadaşlar başlıkta dediğim gibi.
Lazım Objeler:
karakter
duvar
fare
kapı
Başlıyoruz.
İlk olarak karakter.
Step Eventine (
) Executable Code'yi (
) sürüklüyoruz. Ve;
yazıyoruz.
Collision ----> Duvar Eventine (
)
yazıyoruz.
Ardından farenin üstüne geldiğinde titrememesi için kulladığım bir kodu
Collision ----> fare'ye (
) yazıyoruz.
Collision ----> kapı Eventine (
) ise şu kodu yazıyoruz.
ve karakter tamamdır.
Şimdi fare objesindeyiz.
Step Eventine (
)
yazıyoruz. Böylelikle fare objesi fareyi takip ediyor.
Bu kodları kullanarak yaptığım oyun.
![[Resim: gdV9U.png]](http://www.yukleresim.com/images/gdV9U.png)
Alın tepe tepe kullanın
Lazım Objeler:
karakter
duvar
fare
kapı
Başlıyoruz.
İlk olarak karakter.
Step Eventine (
![[Resim: event_step.gif]](http://gamemaker.info/dnd/event_step.gif)
![[Resim: action_code.gif]](http://gamemaker.info/dnd/action_code.gif)
PHP Kod:
move_towards_point(mouse_x,mouse_y,10) // Fare objesinin olduğu yere 10 hızında
gitsin.
Collision ----> Duvar Eventine (
![[Resim: event_collision.gif]](http://gamemaker.info/dnd/event_collision.gif)
PHP Kod:
room_restart () // Odayı tekrarlasın
Ardından farenin üstüne geldiğinde titrememesi için kulladığım bir kodu
Collision ----> fare'ye (
![[Resim: event_collision.gif]](http://gamemaker.info/dnd/event_collision.gif)
PHP Kod:
x=xprevious // Objenin x düzleminden geçemesiny=yprevious // Objenin y düzleminden geçemesin
Collision ----> kapı Eventine (
![[Resim: event_collision.gif]](http://gamemaker.info/dnd/event_collision.gif)
PHP Kod:
show_message("Tebrikler, kazandınız") // "Tebrikler kazandınız" diye mesaj çıksın.game_end () // Oyun Bitsin.
ve karakter tamamdır.
Şimdi fare objesindeyiz.
Step Eventine (
![[Resim: event_step.gif]](http://gamemaker.info/dnd/event_step.gif)
PHP Kod:
x=mouse_x // x'i mouseun x'ine eşit olsun.y=mouse_y // y'si mouseun y'sine eşit olsun.
Bu kodları kullanarak yaptığım oyun.
![[Resim: gdV9U.png]](http://www.yukleresim.com/images/gdV9U.png)
Alın tepe tepe kullanın

Hayri Yusuf Ağan